קופת גמל להשקעה

למה כדאי לחסוך בקופת גמל להשקעה?

משרד האוצר אישר לאחרונה את שיווקה של קופת גמל חדשה המהווה אלטרנטיבה חדשה לחיסכון פרטי. קופת הגמל להשקעה היא מוצר חיסכון פשוט המקנה לחוסך תמהיל השקעות מגוון עם פוטנציאל להשאת תשואה. החיסכון ניתן למשיכה בכל עת. בקופה מגוון מסלולי השקעה לבחירה תוך אפשרות לעבור ממסלול למסלול. מעבר בין מסלולים אינו אירוע מס ולכן לא מחייב תשלום מס במהלך תקופת החיסכון. בעת משכירה, ינוכה מס ריווחי הון על רווחי הקופה. עם זאת, משיכת כספים כקצבה מגיל 60 מקנה לחוסך פטור ממס ריווחי הון.

למי זה רלוונטי?

כל אדם שמעונין לחסוך כספים עבור: הילדים או הנכדי (לצורך לימודים, דירה, חתונה ועוד,) חיסכון לכל מטרה (כגון: שיפוץ הבית, החלפת רכב, טיול בחו"ל ועוד) או כתוספת לקצבה החודשית לאחר גיל הפרישה.

איך מפקידים ומה סכום ההפקדה המרבי?

ניתן להפקיד כספים בהפקדות חד פעמיות במהלך התקופה בכל פעם שתרצה או בהפקדות חודשיות שוטפות לקופת גמל להשקעה ובתנאי שסך ההפקדה השנתית (לשנה קלנדרית) לא יעלה על ₪70,000 לחוסך בכל הגופים המנהלים יחד.

האם ניתן להפקיד גם על שם הילדים?

ניתן לבצע הפקדה על שם הילד ולפי מספר הזהות שלו. ניתן להפקיד לכל ילד בנפרד עד ₪70,000 לשנה. כך למשל, למשפחה של 4 נפשות, ניתן להפקיד עד ₪280,000 לשנה.

האם ניתן לבחור את מסלול ההשקעה?

קופת הגמל להשקעה המנוהלת על ידי הראל, ישנם חמישה מסלולי השקעה על פי רמות הסיכון שיבחר החוסך: מסלול כללי, מסלול שקלי קצר, מסלול אג"ח עד 10% מניות, מסלול אג"ח עד 20% מניות ומסלול מנייתי. ניתן לשנות מסלולים בכל עת* מעבר בין מסלולי השקעה לא יהווה אירוע מס.
מהי הטבת המס בקופת הגמל להשקעה?
חוסך אשר יבחר למשוך את כספיו מקופת הגמל להשקעה כקצבה לאחר גיל ,60 ייהנה מפטור ממס ריווחי הון, העומד כיום על שיעור של 25%.
האם ניתן לקבל הלוואה מהכספים הצבורים בקופה?
ניתן לקבל הלוואה עד גובה 80% מהיתרה הצבורה בקופה בריבית פריים מינוס חצי בכפוף להוראות הדין ונהלי החברה.**

האם ניתן לעקוב אחר יתרות החיסכון?

העמיתים יקבלו דוח שנתי או רבעוניים בדואר אלקטרוני כמקובל בקופות הגמל. כמו כן ניתן יהיה לצפות בנתונים בכל עת באתר האינטרנט של הראל.

מתי ניתן למשוך כספים מהתוכנית?

ניתן למשוך את כל הכספים או חלקם כולל הרווחים שנצברו בקופה בכל עת ללא קנס או עמלת פירעון מוקדם ובניכוי 25% מס רווחי הון על הרווח הריאלי בלבד (כמקובל באפיקי חיסכון אחרים.) מי שימתין עד גיל 60 לפחות יוכל למשוך את הכסף כקצבה ולקבל פטור מלא גם ממס ריווחי הון וגם ממס הכנסה על הקצבה.

האם ניתן יהיה לעבור מקופה לקופה?

ניתן לנייד הכספים בין קופות הגמל להשקעה של החברות השונות. ניוד הכספים לא יהווה אירוע מס.